ایران خودرو اعلام کرد که قصد دارد فروش خودروهای ری را، ۲۰۷، تارا و … را آغاز کند. به این ترتیب متقاضیان می بایست از ۲۱ مرداد ماه نسبت به وکالتی کردن حساب های خود اقدام کنند.

مدتی پیش مشخص شده بود . که ایران خودرو و سایپا می توانند:

ظرفیت های تولید مازاد خود را خارج از بستر سامانه یکپارچه به فروش برسانند.

به دنبال این قضیه ایران خودرو اطلاعیه فروش محصولات خود را اعلام کرد. تا متقاضیان و واجدین شرایط بتوانند خودروی مورد نظر خود را از میان گزینه های موجود انتخاب کنند.

از این رو به زودی شاهد فروش خودروهای ری را، ۲۰۷، تارا، سورن پلاس، رانا، هایما و … خواهیم بود. به این ترتیب متقاضیان عادی، مشمولین طرح خانواده و جوانی جمعیت و مشمولین طرح جایگزین خودروهای فرسوده می توانند

از فردا مورخ ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به خرید خودروهای تولیدی ایران خودرو اقدام کنند.

مراحل خرید محصولات

مرحله اول : وکالتی کردن حساب و مسدود نمودن مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان توسط متقاضیان عادی و ثبت درخواست برای شرکت در اولویت بندی.

مرحله دوم : اقدام به عقد قرارداد و واریز مبلغ مورد نظر در صورت برنده شدن در اولویت بندی.

نکات مهم

۱- در صورت اعلام انصراف مشتری از طرح فروش، شخص می تواند نسبت به برداشت مبلغ بلوکه شده از بانک اقدام کند.

۲- وجه مسدود شده از جانب ایران خودرو قابل استفاده نیست . و صرفاً جهت اطمینان از آمادگی خریدار است.

۳- در صورت برنده شدن مشتری و عدم انعقاد قرارداد و واریز وجه، ایران خودرو هیچ تعهدی در راستای تحویل خودرو نخواهد داشت.

۴- متقاضیان می توانند حداکثر ۵ محصول را در اولویت بندی خود قراردهند تا نهایتاً در صورت کافی بودن ظرفیت، ۱ خودرو به آن ها تعلق بگیرد.

۵- اگر متقاضی قبل از شروع فرآیند قرعه کشی و اولیت بندی مبلغ مسدود شده را برداشت کند، در فرآیند مذکور شرکت داده نمی شود و از دور خارج خواهد شد.

۶- حداقل سن خریدار می بایست ۱۸ سال باشد.

۷- مشتریانی که طی ۴۸ ماه گذشته از شرکت های ایران خودرو و سایپا و یا طی ۲۴ ماه گذشته از دیگر خودروسازان خودرو خریداری کرده اند نمی توانند در این طرح فروش شرکت کنند.

۸- افرادی که پلاک فعال دارند فقط در صورتی می توانند اقدام به خرید خودرو کنند که عمر خودروی آن ها بیش از ۵ سال باشد.

علاقه مندان به خرید محصولات عرضه شده در طرح فروش ایران خودرو می توانند از روز یک شنبه ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ تا پایان روز شنبه ۲۷ مرداد ماه حساب خود را وکالتی کنند. پس از گذشت ۴۸ ساعت از وکالتی شدن حساب فرد (۲۴ تا ۳۱ مرداد ماه)، امکان ثبت درخواست در سایت فروش ایران خودرو به آدرس ikcosales.ir به وجود می آید.