راهنمای استفاده از وب اپلیکیشن


دانلود فایل راهنما

فهرست مطالب

ثبت نام

برای شروع کار با شبکه متعاملی مجازی ارابا، ابتدا کاربر ملزم به ثبت‌نام داخل سامانه ارابا است؛ پس با انتخاب گزینه ثبت‌نام در اولین صفحه‌ی ورود، به این صفحه هدایت خواهد ‌شد. در این صفحه پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، فرآیند ثبت‌نام طی شده و دکمه «ثبت‌نام» فعال گشته و با لمس این گزینه به صفحه‌ی پرداخت‌هزینه انتقال داده می‌‌شود.

ورود

پرداخت هزینه

در این صفحه اطلاعات تکمیل شده در بخش ثبت­ نام، توسط کاربر تایید شده و پس از انتخاب دکمه «پرداخت» به درگاه پرداخت هدایت می­شود. پس از پرداخت هزینه اشتراک، حساب کاربری فعال خواهد گردید.‌ هم‌اکنون کاربر می‌‌تواند به صفحه‌ی اصلی سامانه (داشبورد) دسترسی داشته باشد.

پرداخت

ورود

در این صفحه اطلاعات تکمیل شده در بخش ثبت ­نام، توسط کاربر تایید شده و پس از انتخاب دکمه «پرداخت» به درگاه پرداخت هدایت می­شود. پس از پرداخت هزینه اشتراک، حساب کاربری فعال خواهد گردید.‌ هم‌اکنون کاربر می‌‌تواند به صفحه‌ی اصلی سامانه (داشبورد) دسترسی داشته باشد.

45

صفحه اصلی

اولین صفحه‌ای که بعد از ورود مشاهده می‌شود صفحه‌ی اصلی شبکه تعاملی مجازی ارابا است. این بخش شامل منـو، آخرین موجودی‌های همکاران و  نوار ابزار اسـت که در ادامه به توضیحات هر بخش خواهیم پرداخت.

34444

نوار ابزار

نوار‌ ابزار این امکان را به کاربر می‌دهد که به یک سری از امکانات خاص، شامل رفتن به صفحه‌‌‌ی اصلی، تعامل با همکاران دیگر، قسمت فروش خودرو، مشاهده علاقه‌مندی­ ها و فهرستی از درخواست‌ها/خودروها دسترسی داشته باشد.

تعامل با همکاران

این صفحه این امکان را به مدیران نمایشگاه ها می‌دهد که در صورت عدم وجود خودرو یا خریدار مورد نظر در نمایشگاه خود، از نمایشگاه­های دیگر تقاضا کنند.

28

بخش تعامل با همکاران دارای سه قسمت زیر است:

درخواست ها

این بخش شامل لیست نمایشگاه های همکار است که قصد ارتباط و همکاری با کاربر را دارند.

دنبال شونده ها

در این بخش لیست نمایشگاه­ هایی قرار دارد که کاربر درخواست همکاری خود را به نمایشگاه های مربوطه ارسال کرده­ و آن‌ها این درخواست را قبول کرده اند و حال کاربر می‌تواند لیست خودرو ها یا درخواست های آن ها را نیز مشاهده کند.

علاقه مندی ها

در این بخش از نوار ابزار، لیست خودروهایی نمایش داده می­شود که هنگام ثبت خودرو به فهرست علاقه مندی­ ها اضافه شده ­اند. با انتخاب هر کدام از خودروها، ریز جزئیات خودروی مورد نظر نمایش داده می شود. با انتخاب مجدد آیکون علاقه­ مندی، مورد انتخاب شده از بخش علاقه­ مندی­ ها حذف می­گردد.

لیست ها

این بخش از نوار ابزار شامل  فهرست تمام درخواست های نمایشگاه ها در بخش «لیست درخواست ها» و همچنین لیست دیگری از تمام خودروهای به اشتراک گذاشته شده توسط خود کاربر در قسمت «لیست خودرو ها» است. توضیحات تمامی این امکانات به شرح ذیل می باشد:

لیست درخواست ها

در این قسمت، لیست تمام درخواست­هایی که برای خودروهای مختلف (درخواست پیدا کردن خودرو) به ثبت رسیده است، نمایش داده می شوند تا در صورت موجود شدن آن خودرو، سریعا به متقاضی درخواست دهنده دسترسی یافته و با وی تماس گرفته شود.

لیست خودروها

در این قسمت لیست تمامی خودروهایی که توسط کاربر برای فروش به ثبت رسیده‌اند، نمایش داده می شود.

این لیست به صورت پیش فرض از جدیدترین تاریخ ثبت، مرتب­سازی شده است. خودروهایی که موجود نمی­باشند «فروخته شده اند»، به صورت متمایز نمایش داده می شوند.

با استفاده از «فیلتر تاریخ» و «فیلتر قیمت خودرو» می­توان لیست خودروها را فقط در بازه های مشخص شده نمایش داد.

با انتخاب دکمه «نمایش فقط برای من»، مورد انتخاب شده برای همکاران نمایش داده نمی­شود.

پس از انتخاب یکی از خودروهای نمایش داده شده می­توان جزئیاتو مشخصات خودرو را مشاهده کرد.

 

منو

این بخش از داشبورد منوی اصلی سامانه می باشد که شامل عکس پروفایل و نام نمایشگاه در بالا و گزینه های دیگر مانند پروفایل، مدیریت برند، افزودن همکار، بازخورد، درباره ما، و آیکون اشتراک‌گذاری و خروج از حساب می باشد.

پروفایل

این بخش شامل اطلاعاتی است که کاربر هنگام ثبت‌نام وارد کرده است؛ این اطلاعات شامل فیلد­های نام­ و ­نام خانوادگی، نام نمایشگاه، شماره تماس و … می­باشد. در این قسمت تمامی اطلاعات به غیر از شماره تماس را می توان ویرایش نمود.

ورود

مدیریت برند

این بخش شامل دو قسمت است؛ «برند‌‌های ایرانی» و «برند‌های خارجی». کاربر از طریق این دو قسمت می‌تواند برندهای مورد نظر خود را بر اساس اولویت بچیند تا در قسمت انتخاب برند خودرو در فرم ها، برندهای منتخب را نسبت به بقیه برندهای دیگر در اولویت قرار داده و در ابتدای لیست نشان دهد تا برندهایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد دسترسی راحت تری داشته باشند.

 

افزودن همکار

کاربر با استفاده از این قسمت می­تواند حساب کاربری خود را با افرادی به عنوان همکار (درون نمایشگاه) که توسط خود کاربر تعریف می­شوند، به اشتراک بگذارد. پس از ثبت همکار، وی می تواند با شماره خود وارد سیستم شده و همکار افزوده شده قادر خواهد بود تمامی کارهایی که مدیر نمایشگاه (کاربر اصلی ارابا) انجام می دهد از جمله جستجو ، ثبت خودرو و … را نیز انجام دهد. (بجز افزودن همکار)

در صورت حذف همکار مورد نظر، از ورود او به نرم افزار جلوگیری می­گردد.

لیست نمایشگاه‌ها

در این بخش امکان مشاهده اطلاعات نمایشگاه‌های همکار که در شبکه مجازی ارابا فعالیت دارند، وجود دارد.

بازخورد

در این بخش امکان ثبت انتقادات و پیشنهادات وجود دارد. همچنین کاربر می‌ تواند مشکلات خود را در این بخش بیان کند تا گروه پشتیبانی نرم افزار ارابا در سریع ترین زمان ممکن تماس گرفته و آن مسئله را برطرف کنند.

درباره ما

در این قسمت اطلاعات سامانه ارابا، نظیر توضیحات مختصری از  اپلیکیشن،روشهای تماس با سامانه، آدرس و بقیه اطلاعات موردنیاز برای کاربران فراهم گردیده است.

اشتراک گذاری

از طریق این بخش، امکان اشتراک­گذاری برنامه از طریق شبکه های اجتماعی مختلف، توسط کاربر وجود دارد.

خروج از حساب کاربری

در این بخش کاربر می­تواند از حساب کاربری خود خارج شود. در صورت خروج از حساب، کاربر قادر است با وارد کردن شماره ثبت شده هنگام ثبت‌نام و اعتبارسنجی شماره تماس، مجدد وارد حساب کاربری خود شود.

ورود

جستجو در خودروها و خریداران در دنبال شوندگان

کاربر می‌تواند در این قسمت به جستجو در خودروها و خریداران در نمایشگاه‌هایی که دنبال می‌شوند بپردازد.

جستجوی خودرو

با استفاده از این امکان، نمایشگاه ها می‌توانند در صورتی که برای مشتری مورد نظر خود خودروی مناسب پیدا نکرده اند؛ در بین خودروهای نمایشگاه های دیگر جستجو نموده و لیستی از  خودروهایی که مطابق با درخواست مشتری خود می باشد را مشاهده نمایند. در صورت موجود بودن خودروی موردنظر در لیست حاصل از جستجو، کاربر می‌تواند اطلاعات آن را مشاهده نماید و درصورت تمایل برای دریافت اطلاعات بیشتر با نمایشگاه مربوطه تماس برقرار کند.

جستجوی خریدار

با استفاده از این امکان، نمایشگاه ها می‌توانند در صورتی که برای خودروی مورد نظر خود خریدار (مشتری) پیدا نکرده اند؛ در بین نمایشگاه های دیگر جستجو نموده و کسانی که به دنبال آن خوردو بوده اند را یافته و خودروی مورد نظر را به آنها بفروشند.در صورت موجود بودن خریدار موردنظر در لیست حاصل از جستجو، کاربر می‌تواند اطلاعات آن را مشاهده نماید و درصورت تمایل برای دریافت اطلاعات بیشتر با نمایشگاه مربوطه تماس برقرار کند.

جستجوی پیشرفته در کل شبکه

پس از زدن دکمه «جستجوی پیشرفته در کل شبکه» در صورت موجود بودن خودروی مورد‌ نظر در نمایشگاه خود کاربر، لیستی از خودرو‌هایی که با گزینه های پر شده در صفحه قبل مطابقت دارند، نمایش داده می شود.

همچنین خودروهای مشابه موجود در نمایشگاه های همکار (دنبال شده ها) یا در کل شبکه مجازی (حساب های عمومی) نیز نمایش داده می شود.

در این بخش فقط خودروهای فروخته نشده به کاربر نمایش داده می­شوند. می توان  وضعیت «فروخته نشده» برای خودرویی که به فروش می‌ رسد را در در صفحه جزییات خودرو به «فروخته شده» تغییر حالت داد.

پس از انتخاب خودروی موردنظر، لیستی از ریز جزئیات آن خودرو نمایش داده می­شود.

نمایشگاه های همکار

با انتخاب گزینه «جستجو در نمایشگاه های همکار» کاربر می­تواند خودروی مورد نظر را در بین لیست موجودی نمایشگاه هایی که آن ها را دانبال کرده است و به عنوان همکار خود جهت تعامل انتخاب نموده، جستجو کند.

پس از جستجو، در صورت موجود بودن خودرو در در نمایشگاه های همکار، لیستی از خودروهایی که با گزینه های پر شده در قسمت قبل، مطابقت دارند را در این قسمت نمایش داده می­شود.

جستجو در شبکه

با انتخاب گزینه «جستجو در شبکه» کاربر می­تواند خودروی مورد نظر را در بین لیست موجودی سایر نمایشگاه ها (دارای حساب عمومی) که داخل سامانه خودرو ثبت کرده اند، جستجو کند.

پس از جستجو، در صورت موجود بودن خودرو در کل شبکه، لیستی از خودروهایی که با گزینه های پر شده در قسمت قبل، مطابقت دارند را در این قسمت نمایش داده می­شود.

ثبت درخواست

در صورت موجود نبودن خودروی مورد نظر یا در صورت تمایل می توان این جستجو را ذخیره نمود تا در اولین زمانی که خودروی مشابه در شبکه ثبت می گردد، سیستم به صورت خودکار موجود شدن خودرو را اطلاع دهد.

با انتخاب گزینه­ موجود شد اطلاع بده توسط کاربر، اطلاعات فیلدهای «نام خریدار» و «شماره­ تماس» در بخش درخواست­ها ذخیره می­شود تا زمانی که خودروی درخواستی توسط سایر نمایشگاه ها موجود شد، همکاران بتوانند با او تماس بگیرند.

فروش خودروی داخلی و خارجی

این قسمت برای ثبت خودروهای موجود در نمایشگاه کاربر است.

اطلاعات اصلی ثبت شده در این بخش، از قسمت «جستجوی پیشرفته در شبکه» قابل جستجو می­باشد و در جزئیات خودرو، کلیه اطلاعات آن به نمایش درمی ­آید.

پس از ثبت اطلاعات، لیستی از درخواست‌های ثبت شده متقاضیان (خریداران) که با این فرم مطابقت دارند، نمایش داده می­شود.

Picture10