سدان خانوادگی تویوتا برای نسل جدید، ترکیبی از طراحی کراون و لکسوس ارایه میکند. موتور ۲/۵ لیتری نیز بهینهسازی شده و ادامه تولید خواهد داشت.
باوجود افزایش تقاضا برای انواع کراساور، همچنان کرولا و کمری مشتریان پرتعداد در بازار جهانی دارند. سال ۲۰۲۲، بیش از ۳۰۰ هزار کمری به خریداران سراسر دنیا رسیده است تا برای مصارف شخصی، تاکسی و حتی نیروی پلیس استفاده شود.
اولین تویوتا کمری سال ۱۹۷۹ معرفی شد و از نسلهای بعد، صادرات این خودرو به کشورهای مختلف گسترش یافت. در گذشته، تیپ بدنهی استیت و کوپه دودر هم برای کمری وجود داشت اما امروزه، فقط بدنهی چهاردر صندوقدار (سدان) ارایه میشود. همچنین نسخههای TRD و V6 برای نسل نهم در سال آینده، تولید نخواهند شد.
چهار تیپ LE, SE, XLE و XSEبرای کمری جدید وجود خواهد داشت. نسل نهم، فاقد جلوپنجره سنتی بین چراغهای جلو است و خطوط فقی یا لانهزنبوری در سپر دارد. روشنایی اصلی و دیلایت هم مشابه تویوتا کراون جدید، مجتمع شده و ابعاد کوچک خواهند داشت. تویوتا کمری مدرن، مهشکنهای معمول در سپر نیز ارایه نخواهد کرد.
در نمای جانبی، کمری ۲۰۲۵ نسبت به نسلهای قبل، خطوط شکسته و حجمدهی پیچیدهتر دارد. امتداد دستگیرهها با خط واضح تزئین شده و ناحیهی پایین درهای ورودی به کابین نیز، حجمدهی عمیق ارایه میکند. حتی نزدیک چراغهای جلو و عقب، خط روی بدنه و جود دارد.
پشت کمری، حجمدهی اسپرت دیده میشود و چراغها باریکتر از نسل قبل هستند. حالت بالچه روی صندوق عقب ارایه شده و مواد پلاستیکی زیر سپر، توی ذوق نمیزند. باتوجه به شیب انتهای بدنه و کشیدگی سقف، کمری ۲۰۲۵ بیش از مدلهای گذشته، حس یک سدان تهاجمی فراهم میکند.
در کابین، نمایشگر لمسی ۸ اینچ وجود دارد. نسخههای سفارشی، مانیتور ۱۲/۳ اینچ خواهند داشت. پنل دیجیتال ۷ اینچ پشت فرمان نیز، ظاهرا برای تمام مدلها ارایه خواهد شد. همچنین شارژر بیسیم، نمایشگر ۱۰ اینچ روی شیشه جلو (HUD) و سیستم صوتی ۹ بلندگو از برند JBL امکانات قابل سفارش هستند. پوشش چرم برای صندلی و تودری و بخش پایین داشبورد، سه رنگ سیاه و سفید و قرمز خواهد داشت.
نسخه پایه برای اروپا و امریکا، مجهز به پیشرانه هیبرید و موتور ۲/۵ لیتر ۴ سیلندر خواهد بود. این تجهیزات، ۲۲۵ اسب بخار قدرت دارند که تقریبا معادل نسخه V6 نسلهای قبل است. نسخهی چهارچرخ متحرک، موتور برقی جداگانه روی محور عقب خواهد داشت و ۲۳۲ اسب بخار قدرت ارایه خواهد کرد. گشتاور نسخههای مختلف کمری ۲۰۲۵ هنوز اعلام نشده است.
براساس اطلاعات موجود، از سال آینده انواع کمری با گیربکس برقی CVT جدید تویوتا (eCVT) تولید خواهد شد. این تجهیز، اهمیت ویژه برای بهبود کارکرد سیستمهای برقی در پیشرانه هیبرید خواهد داشت و کاهش مصرف سوخت فراهم خواهد کرد. ظرفیت باتریهای لیتیوم یون کمری جدید و توان پیمایش در حالت تمام الکتریکی، بعدا اعلام خواهد شد.