نسل سوم پورشه پانامرا با کابین کاملاً جدید، حداکثر ۶۸۰ اسب بخار قدرت و قیمت پایهٔ ۱۰۱ هزار دلار راهی بازار خواهد شد.
پورشه سرانجام نسل سوم سدان پانامرا را با تغییرات متعددی مثل ظاهر جدید، پیشرانههای قویتر و بهبود هندلینگ معرفی کرده است. تقاضای بالا برای نسخههای هیبریدی پانامرا باعث شده پورشه این نسخهها را در نسل جدید بیشتر کند و حالا مجموعاً چهار مدل E-Hybrid در خانوادهٔ پانامرا وجود دارد. این مدلها همگی نسبت به نسل قبلی قویتر و کممصرفتر شده و برد تمام الکتریکی بیشتری دارند. متأسفانه پورشه فعلاً فقط مشخصات یکی از این چهار نسخهٔ هیبریدی را منتشر کرده و سه مدل دیگر بعداً معرفی خواهند شد.
این نسخه که پانامرا توربو E-hybrid نام دارد، از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با توربوشارژرهای اصلاحشده به همراه یک موتور الکتریکی یکپارچه در گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ بروز شده و پکیج باطری بزرگتر ۲۵.۹ کیلووات ساعتی استفاده میکند. به گفتهٔ پورشه، استفاده از یک محفظه برای گیربکس و موتور الکتریکی، کاهش وزن ۵ کیلوگرمی را به دنبال داشته و راندمان حرارتی را هم افزایش داده که امکان تولید قدرت بیشتری توسط موتور الکتریکی برابر با ۱۹۰ اسب بخار را فراهم کرده است.
درنتیجه، مجموع خروجی قوای محرکه حالا به ۶۸۰ اسب بخار رسیده است که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در تنها ۳ ثانیه و دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت را ممکن میسازد. البته در آینده مطمئناً نسخهٔ هیبریدی قویتر پانامرا توربو S E-Hybrid هم ارائه خواهد شد که انتظار میرود مثل کاین ۷۴۰ اسب بخار قدرت داشته باشد. دو مدل E-Hybrid ضعیفتر با قیمت ارزانتر هم این جمع را تکمیل خواهند کرد.
نسخههای تمام بنزینی هم شامل پانامرا پایه و پانامرا ۴ (محرک عقب و چهارچرخ محرک) میشود که از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توربو استفاده میکنند. این موتور با بهبود فشار بوست، تزریق سوخت و زمانبندی جرقهزنی شمعها، ۳۵۳ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که نشان از افزایش ۲۳ اسب بخاری و ۵۰ نیوتن متری دارد. به لطف این افزایش نیرو، پانامرا حالا سریعتر شده است بهگونهای که نسخهٔ محرک عقب ظرف ۵ ثانیه و نسخهٔ چهارچرخ محرک در ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسند.
یکی از ویژگیهای قابلتوجه نسل جدید پانامرا، سیستم تعلیق بادی دو محفظهای و دو سوپاپی با مدیریت تعلیق فعال پورشه است که بهصورت استاندارد ارائه میشود. برای راحتی بیشتر، در این سیستم کنترل فشردهسازی و برگشت کمکفنر از هم جدا شده است. علاوه بر این، پورشه سیستم کنترل سواری فعال را هم برای نسخههای هیبریدی بهصورت سفارشی ارائه میکند که بادیرول و تمام حرکات بدنهٔ خودرو را کنترل خواهد کرد. این سیستم باعث میشود خودرو در پیچها مثل موتورسیکلت خم شود. همچنین سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم سفارشی خواهد بود.
نسل سوم پانامرا در ظاهر بسیار شبیه نسل قبلی است ولی تغییراتی در آن قابلمشاهده خواهد بود. در این ماشین چراغهای جلوی LED ماتریکس بهصورت استاندارد ارائه میشود و یک ورودی هوای اضافی هم در بالای جا پلاک برای خنک کردن قوای محرکه تعبیه شده است. پانامرا توربو E-Hybrid هم با دماغهٔ منحصربهفرد، دیفیوزر عقب، سر اگزوزهای برنزی و رنگ خاص توربونایت در طرفین ورودیهای هوای جلو، دور پنجرهها و نشان توربو در عقب از دیگر نسخهها متمایز میشود.
در داخل نسل جدید پانامرا شاهد کنسول مرکزی جدیدی هستیم که مثل تایکان، شیفتر گیربکس را به روی داشبورد در سمت راست فرمان منتقل کرده است. علاوه بر این، یک نمایشگر ۱۰.۹ اینچی هم برای سرنشین جلو قابل سفارش خواهد بود که امکان تماشای اطلاعات پرفورمنس خودرو، تغییر تنظیمات سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و پخش ویدئو را فراهم میکند.
هماکنون امکان سفارش نسل جدید پورشه پانامرا وجود دارد و در بهار ۲۰۲۴ به نمایندگیهای فروش خواهد رسید. قیمت پایهٔ این سدان لوکس آلمانی از ۱۰۱,۵۵۰ دلار آغاز میشود درحالیکه این رقم برای پانامرا ۴ برابر با ۱۰۸,۵۵۰ دلار خواهد بود. پانامرای جدید مثل قبل در کارخانهٔ لایپزیگ تولید میشود.