🔋 پورشه 911 Turbo S هیبریدی از نسل جدید ۹۹۲.۲ تا پایان سال ۲۰۲۵ رونمایی خواهد شد. این خبر جذاب توسط مدیرعامل پورشه، «الیور بلوم»، در جریان گزارش مالی نیمه نخست سال اعلام شد. برای اولینبار در تاریخ این مدل افسانهای، یک سیستم هیبریدی بهکار گرفته میشود که هم قدرت را افزایش میدهد و هم مصرف سوخت و آلایندگی را کاهش خواهد داد.
⚙️ نگاهی به مشخصات فنی پورشه 911 توربو اس هیبریدی
- استفاده از سیستم T-Hybrid مشترک با مدل Carrera GTS
- موتور الکتریکی با توان ۵۴ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور
- گیربکس دوکلاچه ۸ سرعته (PDK) با یکپارچگی کامل موتور برقی
- باتری ۱.۹ کیلوواتساعتی لیتیوم-یونی ساخت شرکت Varta
- قدرت نهایی پیشبینیشده: بیش از ۷۰۰ اسب بخار
- گشتاور نهایی پیشبینیشده: بیش از ۸۵۰ نیوتنمتر
🔍 تفاوت با مدل کنونی
مدل فعلی ۹۱۱ توربو اس (نسل ۹۹۲.۱) با موتور ۳.۸ لیتری توئینتوربو توان ۶۴۰ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. اما با اضافه شدن پیشرانه هیبریدی، نسخه جدید از لحاظ قدرت در سطحی بالاتر قرار میگیرد؛ هرچند افزایش وزن خودرو یکی از چالشهای این ارتقاء خواهد بود.
🧪 در حال تست در نوربرگرینگ | طراحی جدید در راه است
پورشه 911 Turbo S هیبریدی این روزها در حال تست در پیست معروف نوربرگرینگ آلمان است. تصاویر جاسوسی منتشر شده نشان از تغییرات ظاهری قابلتوجهی دارند:
- جلوپنجره با تیغههای عمودی جدید
- چراغهای جلو با فناوری LED ماتریکس بهروزشده
- اگزوزهای چهارگانه جدید با طراحی اسپرتتر
- احتمال عرضه نسخه تورینگ با گیربکس دستی برای طرفداران رانندگی خالص

⚡ پورشه و آینده الکتریکی: پایان کار کیمن و باکستر بنزینی
در کنار پروژه هیبریدی ۹۱۱، پورشه تمرکز خود را بر توسعه محصولات تمام الکتریکی نیز قرار داده است:
- تولید مدلهای بنزینی کیمن و باکستر تا پایان اکتبر ۲۰۲۵ متوقف میشود
- کاین الکتریکی در سال ۲۰۲۶ وارد بازار خواهد شد
- مدلهای جانشین کیمن و باکستر نیز تماماً الکتریکی خواهند بود
- نسل بعدی ماکان بنزینی در سال ۲۰۲۸ معرفی میشود
- فعلاً هیچ نشانهای از تولید مدل جدید بنزینی برای کیمن و باکستر دیده نمیشود
🔻 بسیاری از طرفداران نگران حذف موتورهای بنزینی و گیربکس دستی از مدلهای آینده هستند. تصمیمی که میتواند بر محبوبیت این خودروهای اسپرت در بین رانندگان سنتی تأثیرگذار باشد.
🔧 تکنولوژیهای برجسته مدل جدید
پورشه 911 توربو اس هیبریدی همچنان به ویژگیهای فنی پیشرفته خود وفادار مانده است:
- سیستم چهارچرخ محرک (AWD)
- سیستم تعلیق فعال (PDCC)
- دیفرانسیل عقب با توزیع گشتاور هوشمند
- طراحی جدید با حفظ اصالت و افزایش آیرودینامیک
📣 نظر شما درباره هیبریدی شدن پورشه 911 چیست؟
آیا این تصمیم جسورانه، موفق خواهد بود؟ یا علاقهمندان به رانندگی کلاسیک، از حذف بنزینیها ناامید خواهند شد؟
💬 نظرات خود را با ما در بخش دیدگاههای شبکه تعاملی ارابا در میان بگذارید!
📌برای دسترسی به جدیدترین خبر روی لینک کلیک کنید : 🔗آغاز فروش و پیشفروش ۶ محصول پرطرفدار مدیران خودرو | مرداد ۱۴۰۴