راهنمای استفاده از وب اپلیکیشن


دانلود فایل راهنما

فهرست مطالب

ثبت نام

برای شروع کار با شبکه متعاملی مجازی ارابا، ابتدا کاربر ملزم به ثبت‌نام داخل سامانه ارابا است؛ پس با انتخاب گزینه ثبت‌نام در اولین صفحه‌ی ورود، به این صفحه هدایت خواهد ‌شد. در این صفحه پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، فرآیند ثبت‌نام طی شده و دکمه «ثبت‌نام» فعال گشته و با لمس این گزینه به صفحه‌ی پرداخت‌هزینه انتقال داده می‌‌شود.

ورود

پرداخت هزینه

در این صفحه اطلاعات تکمیل شده در بخش ثبت­ نام، توسط کاربر تایید شده و پس از انتخاب دکمه «پرداخت» به درگاه پرداخت هدایت می­شود. پس از پرداخت هزینه اشتراک، حساب کاربری فعال خواهد گردید.‌ هم‌اکنون کاربر می‌‌تواند به صفحه‌ی اصلی سامانه (داشبورد) دسترسی داشته باشد.

پرداخت

ورود

در این صفحه اطلاعات تکمیل شده در بخش ثبت ­نام، توسط کاربر تایید شده و پس از انتخاب دکمه «پرداخت» به درگاه پرداخت هدایت می­شود. پس از پرداخت هزینه اشتراک، حساب کاربری فعال خواهد گردید.‌ هم‌اکنون کاربر می‌‌تواند به صفحه‌ی اصلی سامانه (داشبورد) دسترسی داشته باشد.

45

خودرو ها 

در صفحه خانه، موجودی نمایشگاه هایی که دنبال شده است نمایش داده می شود و به ترتیب جدیدترین آگهی های این موجودی ها لیست می شوند. در هر آگهی مشخصات اولیه خودرو همراه با عکس کوچک، تاریخ آگهی، دکمه افزودن به علاقمندی (قلب) و نام نمایشگاه منتشر کننده مشاهده می شود که با زدن بر روی آن، جزئیات آگهی نمایش داده خواهد شد.

ارابا

خریدار ها

در قسمت خریدارها در صفحه خانه، درخواست های خرید (خودروهای های مورد نیاز) نمایشگاه هایی که دنبال شده است نمایش داده می شود و به ترتیب جدیدترین آگهی های این موجودی ها لیست می شوند . در هر آگهی مشخصات اولیه خودرو ی درخواستی خریداران همراه با عکس کوچک، تاریخ آگهی، دکمه افزودن به علاقمندی (قلب) و نام نمایشگاه خریدار مشاهده می شود که با زدن بر روی آن، جزئیات آگهی نمایش داده خواهد شد.

خریدار ماشین

فروش فوری

در صفحه خانه، موجودی های کلیه نمایشگاه هایی (فارغ از اینکه دنبال شده باشند یا خیر) که قصد فروش فوری و زیر قیمت آن را دارند، نمایش داده می شود و به ترتیب جدیدترین آگهی های این موجودی ها لیست می شوند. در این قسمت نیز به مشابهت قسمت خودروها، در هر آگهی مشخصات اولیه خودرو همراه با عکس کوچک، تاریخ آگهی، دکمه افزودن به علاقمندی (قلب) و نام نمایشگاه منتشر کننده مشاهده می شود که با زدن بر روی آن، جزئیات آگهی نمایش داده خواهد شد.
آگهی های فروش فوری برای تمامی اعضای شبکه نمایش داده می شود و شرط اصلی انتشار در این قسمت زیر قیمت بازار بودن این خودروها می باشد.

فروش فوری
دومین صفحه شبکه مجازی ارابا صفحه “تعامل با همکاران” می باشد که در این بخش می توان نمایشگاه های مختلف را دنبال کرد. 
تعامل با همکاران
با استفاده از کادر جستجوی بالای صفحه می توان نمایشگاه مورد نظر خود را یافته و دنبال (فالو) کرد. در بالای این صفحه دو تب دنبال کننده و و دنبال شده وجود دارد. در تب دنبال کننده میتوان نمایشگاه هایی که دنبال کرده اند (Follower) را مشاهده نمود و در تب دنبال شده لیست نمایشگاه هایی که دنبال شده اند (Following) قابل مشاهده است.
با زدن بر روی هر نمایشگاه در این لیست، مشخصات کامل پروفایل آن نمایشگاه و خودروها و درخواست های خرید آن نمایشگاه قابل نمایش است.
با دنبال کردن نمایشگاه ها در صفحه اصلی ارابا تمامی آگهی های آن ها نمایش داده می شود
تعامل

پروفایل

در هر قسمت از شبکه مجازی ارابا با زدن بر روی نام یک نمایشگاه، پروفایل آن نمایش داده می شود. در پروفایل نمایشگاه ها اطلاعات کامل آن نمایشگاه شامل (عکس، نام نمایشگاه، مدیریت، شماره های تماس، همکاران پاسخگو و شماره های آن ها، آدرس، ایمیل، وب سایت، تلگرام، اینستاگرام، واتساپ، لوکیشن دقیق نمایشگاه بر روی نقشه و … قابل مشاهده است. با زدن بر روی شماره ها می توان با نمایشگاه مورد نظر تماس گرفت و یا با زدن بر روی دکمه چت، با استفاده از چت داخلی شبکه مجازی ارابا (پیام رسان بسیار کامل و با امکانات ارابا) با آن نمایشگاه گفتگو نمود. همچنین با استفاده از دکمه دنبال کردن آن نمایشگاه را دنبال نمود و یا در صورتی که قبلا دنبال کرده اید، دکمه های حذف و دنبال شده قابل نمایش و استفاده است.

در قسمت پایین پروفایل هر نمایشگاه نیز لیست خودروها و درخواست های خرید (خودروهای مورد نیاز برای خرید) ثبت شده در نمایشگاه قابل مشاهده می باشد.

افزودن وثبت خودرو

با استفاده از آن می توان خودروهای موجود را در شبکه مجازی ارابا منتشر نمود.

در این صفحه پس از انتخاب برند، مدل (کلاس) و تیپ خودرو، مشخصات خودرو و عکسهای آن را افزوده و در شبکه مجازی ارابا انتشار داد. مشخصات بسیار کاملی شامل عنوان، قیمت، سال ساخت، کارکرد، بیمه، وضعیت بدنه، رنگ داخل و خارج خودرو، مشخصات تکمیلی و آپشن ها، تصاویر کارشناسی و سند، توضیحات و …. را می توان برای هر خودرو تعیین نمود و همچنین در صورت اینکه خودروی مورد نظر زیر قیمت بازار باشد در بخش “فروش فوری” منتشر نمود.
نکته 1: انتخاب فروش فوری فقط با شرط اینکه زیر قیمت بازار و جهت فروش سریع و فوری باشد قابل استفاده است و بایستی توسط کارشناس تایید گردد.
نکته 2: با زدن گزینه “نمایش فقط برای من” خودروی ثبتی در شبکه منتشر نمی گردد و فقط در اتوماسیون داخلی نمایشگاه قابل استفاده است.
نکته 3: عنوان خودرو برای نوشتن عناوین جذاب است و در صورت خالی گذاستن به طور پیش فرض نام خودرو در عنوان درج می گردد.
نکته 4: جهت انتخاب قیمت توافقی، قسمت قیمت را خالی بگذارید.
 

جستجو خودرو ثبت درخواست خودرو

برای “جستجوی خودرو” یا “ثبت درخواست خرید” میتوان از کادر بالا و سمت راست در صفحه اصلی یا خانه استفاده نمود.
بدین منظور باید ابتدا خودروی مورد نظر را در کادر مربوطه وارد کرده و در صفحه بعد مشخصات کامل خودروی مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی دکمه “جستجوی خودرو” بزنید. سپس در صفحه بعدی، نتایج جستجو در سه قسمت جستجو در شبکه (نمایش نتایج کل نمایشگاه های عضو شبکه)، نمایشگاه های همکار (نمایش نتایج فقط نمایشگاه هایی که دنبال شده اند) و نمایشگاه من ( نمایش نتایج در اتوماسیون داخلی نمایشگاه) قابل مشاهده است.
ثبت درخواست خرید : پس از نمایش نتایج جستجو با زدن دکمه “موجود شد اطلاع بده” درخواست خرید این خودرو ثبت شده و این درخواست در قسمت خریدارها قابل مشاهده و جستجو است و همچنین سیستم پیشرفته Match Making ارابا در صورتی که این خودرو توسط هر یکی از نمایشگاه عضو در شبکه موجود شود، سریعا به درخواست دهنده و فروشنده خودرو اطلاع خواهد داد و همزمان خریدار و فروشنده این خودرو را بصورت خودکار به یکدیگر متصل خواهد نمود.

چت داخلی

چهارمین صفحه شبکه مجازی ارابا “چت داخلی” می باشد که با استفاده از آن می توان با تمام نمایشگاه های موجود در شبکه مجازی ارابا چت کرد.
در این صفحه با استفاده کادر جستجوی بالای صفحه و یا باز دن بر روی چت نمایشگاه وارد صفحه چت اختصاصی آن نمایشگاه شده و مانند تمامی پیام رسان های دیگر (به شمابهت تلگرام، واتساپ و ..) می توانید در داخل شبکه مجازی ارابا با آنها چت کرده و قیمت، مشخصات و… بپرسید یا در مورد سایر مسایل بحث و گفتگو کنید. در صفحه پروفایل نمایشگاه با زدن آیکون چت میتوانید به این صفحه هدایت شده و مستقیما با آن نمایشگاه چت کنید.
همچنین اولین چت موجود در این صفحه مرتبط با “پشتیبانی آنلاین ارابا” می باشد که توسط آن می توانید سئوالات، مشکلات، انتقادات، پیشنهادات و … را با کارشناسان پشتیبانی ارابا در میان بگذارید.

در صورت حذف همکار مورد نظر، از ورود او به نرم افزار جلوگیری می­گردد.

صفحه چت

لیست های من

 

پنجمین و آخرین صفحه شبکه مجازی ارابا “لیست های من” می باشد که با استفاده از آن می توان خودروها و درخواست های خرید خود را مشاهده کرد. این بخش مختص صاحب حساب بوده و توسط دیگران قابل مشاهده نیست. به عبارتی آرشیو خودروها و درخواست ها (چه موجود و چه ناموجود) در این قسمت قرار دارد.
 
در قسمت بالای لیست دو تب وجود دارد که تب اول مختص لیست خودروها و تب دوم مختص لیست درخواست ها به همراه تعداد آنها است. این عدد تعداد کل مواردی است که در حال حاضر موجود (قابل نمایش برای همه) یا ناموجود (آرشیو شده و قابل نمایش فقط برای نمایشگاه) می باشد.
در داخل لیست ها برای هر آیتم، اطلاعات اولیه آن به همراه دکمه های موجود/ناموجود، تعداد بازدید، بروزرسانی (آیکون ساعت)، افزودن به علاقمندیها (آیکون قلب)، حذف (آیکون سطل زباله) و تماس (آیکون تلفن) نمایش داده می شود.
 
نکته 1: در صورت فروش یک خودرو از دکمه “موجود/ ناموجود” و یا خرید یک خودرو (درخواست) از دکمه “موردنیاز/ خریداری شده” استفاده کرده تا وضعیت آن تغییر نماید (قابل جستجو و نمایش به دیگران باشد/نباشد.)
نکته 2: برای بروز کردن تاریخ و بالا آوردن آگهی بایستی از دکمه بروزرسانی استفاده کرد.
لیست