در روزهایی که بازار خودرو در التهاب بهسر میبرد، اختلاف نظر تازهای میان وزارت صمت و شورای رقابت بالا گرفت. ماجرا از نادیده گرفتن مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت درباره قیمتگذاری خودرو آغاز شد. مصوبهای که حالا بهنظر میرسد از سوی وزارت صمت چندان جدی گرفته نشد. آیا اختلاف میان وزارت صمت و شورای رقابت بر سر مصوبه ۵۴۳ میتواند به لغو افزایش قیمت خودرو منجر شود؟ در این گزارش از شبکه تعاملی ارابا، جزئیات تنش تازه و احتمال تغییر در روند قیمتگذاری را بخوانید.
شورای رقابت، که همواره تلاش میکند موضع فراقوهای خود را حفظ کند، اینبار تصمیم گرفت پیگیری قضایی و نهادی ماجرا را در دستور کار قرار دهد. ارسال مستندات تخلف به نهادهای نظارتی و طرح پرسشهایی درباره نقش وزارت صمت، موضوع را وارد مرحله تازهای کرده است.
بر اساس مفاد مصوبه ۵۴۳، قیمت خودرو باید توسط سازمان حمایت محاسبه و پس از تصویب شورای رقابت، توسط خودروساز اجرا شود. اما حالا وزارت صمت، برخلاف این روال، به نظر میرسد مسیر متفاوتی را در پیش گرفت. همین موضوع واکنش شورای رقابت را به دنبال داشته که میخواهد برای حفظ جایگاه خود، وارد میدان شود.
📌 حالا سوالهایی جدی مطرح است:
- آیا وزارت صمت اختیار بیاعتبار کردن مصوبه شورای رقابت را دارد؟
- آیا این رویارویی میتواند به لغو افزایش قیمت خودروهای داخلی منجر شود؟
- و مهمتر از آن، آیا اعتراض شورای رقابت تنها به دلیل نقض یک مصوبه است یا نادیده گرفتن جایگاه این نهاد، عامل اصلی این جدال شد؟

در شرایطی که مردم با کاهش قدرت خرید، قیمتهای افسارگسیخته و شکاف عظیم بین کارخانه و بازار خودرو دستوپنجه نرم میکنند، دغدغههای واقعی همچنان بیپاسخ ماندهاند. آیا واقعاً نهادهایی چون شورای رقابت نگران انحراف از مسیر قیمتگذاریاند، یا چیزهای دیگری در میان است؟
🔍 بهنظر میرسد بازی قدرت در پشت صحنه بازار خودرو وارد فاز تازهای شد. فازی که ممکن است قیمتها را یکبار دیگر دستخوش تغییر کند.
📢 برای اطلاع از تصمیم نهایی درباره قیمت خودروهای داخلی، همراه شبکه تعاملی ارابا بمانید!
🔗 برای دسترسی به جدیدترین خبر روی لینک کلیک کنید : دیگنیتی یکشبه ۷۰ میلیون تومان گران شد!
💬 نظر شما درباره اختلاف شورای رقابت و وزارت صمت چیست؟ در بخش دیدگاهها برای ما بنویسید.