واردات خودرو می تواند به پایان دادن به انحصار، قیمت گذاری دستوری کمک کند

یک مقام مسئول خودروسازی گفت: واردات خودروهای نو و دست دوم می تواند به پایان انحصار خودروسازان داخلی و حذف قیمت گذاری دستوری دولت کمک کند.

رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی قطعه سازان خودرو گفت: واردات خودروهای نو و کارکرده می تواند به پایان انحصار خودروسازان داخلی و حذف قیمت گذاری دستوری دولت کمک کند.علی یکه فلاح افزود: اگر واردات خودرو به درستی انجام شود، بازار داخلی دیگر در انحصار باقی نمی‌ماند، اما این امر تنها در صورتی امکان‌پذیر می‌شود که 40 تا 50 خودروساز دولتی و خصوصی به طور همزمان اقدام به تولید و واردات خودرو کنند.

موجودی خودروهای برقی در حال افزایش است، قیمت ها به زودی کاهش می یابد

بر اساس داده های Cox Automotive و Automotive News Research and Data Center، با وجود فروش قوی، موجودی خودروهای برقی نمایندگی در حال رشد است.خودروهای برقی در حال نزدیک شدن به 7 درصد از بازار خودروهای جدید ایالات متحده هستند و در مسیر پیشی گرفتن از فروش یک میلیون دستگاه در ایالات متحده برای اولین بار در سال جاری، Cox Automotive تخمین می زند. اما داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که خودروهای برقی از بازارهای فروش خارج نمی‌شوند.انتظار می رود تا پایان سه ماهه دوم، موجودی EV در ایالات متحده برای اولین بار از 90000 دستگاه فراتر رود. برای زمینه، سال گذشته، زمانی که عرضه EV بسیار محدودتر بود، موجودی ملی حدود 21000 دستگاه بود، Green Car Reports گزارش داد.عوامل متعددی همچنان مانع رشد بیشتر فروش خودروهای برقی هستند. در نظرسنجی ژوئن از فروشندگان و مصرف کنندگان، کاکس همچنین دریافت که فروشندگان هنوز به اندازه مصرف کنندگان برای آینده برق آماده نیستند. به گزارش Automotive News، در حالی که ممکن است مصرف‌کنندگان مشتاق‌تر از فروشندگان باشند، اما علاقه به خودروهای برقی بسیار فراگیر نیست.ایپسوس به این نتیجه رسیده است که علاقه مصرف کنندگان به خودروهای برقی عقب مانده است، تا حدی به دلیل تصورات غلط هزینه در مورد هزینه مالکیت کلی خودروهای برقی، که در واقع ممکن است بسیار کمتر از خودروهای بنزینی باشد. سردرگمی در مورد سقف قیمت اعتبار مالیات خودروهای برقی فدرال و قوانینی که به نظر می رسید چندین بار در سال گذشته تغییر کرده است نیز می تواند یک مسئله باشد.اگرچه تصویر هزینه واقعی ممکن است در نهایت به نفع خودروهای برقی باشد. به دلیل کاهش 20 درصدی قیمت تسلا در ابتدای سال، برخی پیشنهاد کرده‌اند که جنگ قیمت خودروهای برقی در حال وقوع است، حتی با وجود اینکه هزینه‌های بالاتر باتری و تولید به طور بالقوه برابری قیمت را با خودروهای احتراق داخلی به سمت سال 2030 بیشتر می‌کند.در حال حاضر، عرضه کافی احتمالاً به این معنی است که ممکن است در نهایت معاملات خودروهای برقی در راه باشد، و حداقل، افزایش قیمت از بین رفته است.

میتسوبیشی تجارت چین را به دلیل کاهش فروش خودرو به حالت تعلیق درآورد

Itubishi Motors این هفته اعلام کرد که فعالیت خود را در چین به دلیل ناتوانی در تداوم این روند متوقف می کند، زیرا خودروهای الکتریکی همچنان بازار را در اختیار دارند.چین همچنان به رهبری صنعت در انتقال به خودروهای الکتریکی ادامه می دهد. اطلاعات انجمن خودروسازان چین نشان می دهد که فروش خودروهای برقی باتری دار (BEV) در پنج ماه اول سال به بیش از 2 میلیون نفر رسیده است که نسبت به سال قبل 51.5 درصد افزایش داشته است.CAAM از کاهش 7 درصدی فروش خودروهای گازسوز در همین مدت خبر داد. وب سایت خبری EV Electrek گزارش داد که بسیاری از تحلیلگران معتقدند این حرکت ادامه خواهد داشت.متی ژائو، رئیس مواد اولیه آسیا پاسیفیک بانک آف آمریکا سکیوریتیز، رشد 27 درصدی دیگر بازار خودروهای برقی چین را در سال جاری نشان می‌دهد و به 32 درصد از فروش کلی خودرو رسیده است که این رقم در سال گذشته 26 درصد بود. برخی پیش بینی می کنند که این رقم در دو سال آینده به 50 درصد افزایش یابد.این تغییر پس از آن صورت می‌گیرد که دولت چین با تخفیف‌های مالیاتی برای خریداران خودروهای الکتریکی، یارانه‌ها و سایر سیاست‌هایی که باعث رشد تولیدکنندگان داخلی خودروهای الکتریکی شده است، از این انتقال حمایت کرد.شاید مهمتر از آن، چین خرید خودروهای گازسوز را دشوارتر می کند. این کشور در حال اجرای استانداردهای آلایندگی خودروهای سخت‌گیرانه‌تر است و خودروسازان را تحت فشار قرار می‌دهد تا خط تولید خود را تغییر دهند و موجودی خودروهای ICE را پاک کنند.قوانین جدید تولید، فروش و واردات خودروهایی را که مطابق با این قوانین نیستند ممنوع می کند و خودروسازان داخلی و خارجی را برای برقی شدن تحت فشار قرار می دهد.بر اساس یادداشتی که این هفته (از طریق بلومبرگ) در رسانه های اجتماعی چین منتشر شد، فروش میتسوبیشی به شدت کاهش یافته است زیرا بازار خودروی چین به سمت خودروهای برقی حرکت می کند و باعث می شود این خودروساز فعالیت خود را در چین به حالت تعلیق درآورد.میتسوبیشی انتقال چین از خودروهای ICE به خودروهای برقی را دلیل کاهش فروش عنوان کرد که بسیار پایین‌تر از حد انتظار است.پس از رسیدن به اوج فروش میتسوبیشی در سال 2019 با حدود 134500 دستگاه، فروش میتسوبیشی تقریباً در منطقه کاهش یافته است و تنها 34500 دستگاه در سال گذشته فروخته شده است. تنها خودروی الکتریکی آن، شاسی بلند الکتریکی Airtrek، تنها 515 دستگاه فروخت.و میتسوبیشی تنها خودروساز ژاپنی نیست که بعد از اینکه پای خود را روی فناوری EV می کشد، گرما را احساس می کند.فروش هوندا، مزدا و نیسان برای حداقل دو سال کاهش یافته است و در سال 2022، بزرگترین خودروساز ژاپن، تویوتا، برای اولین بار در یک دهه اخیر شاهد کاهش فروش بود.ماساهیرو مورو، مدیرعامل مزدا، بیانیه میتسوبیشی در مورد چین را تکرار کرد و گفت: «تولید تولید در حال حاضر پایین خواهد بود در حالی که فشار بر سود افزایش می‌یابد.»اگرچه مزدا قصد ندارد عقب نشینی کند، اما او گفت: «نکته مهم این است که جریان را تغییر دهیم و خودروهای الکتریکی را یکی یکی معرفی کنیم.با دیدن موفقیتی که سازندگان خودروهای برقی مانند تسلا و بی وای دی به دست آورده اند، تقریباً همه خودروسازان ژاپنی (تقریباً تمام خودروسازان قدیمی، در واقع) برنامه های پیشرفته ای برای برقی شدن دارند.میتسوبیشی در ماه مارس برنامه های خود را برای برقی سازی کل خط تولید خود تا سال 2035، از جمله چهار خودروی برقی جدید، فاش کرد. هوندا در اوایل سال جاری عملیات تجاری خود را برای افزایش تلاش‌های EV بازنگری کرد. نیسان استراتژی خود را در فوریه تسریع کرد. و تویوتا اکنون در حال برنامه ریزی پلت فرم اختصاصی EV و باتری های نسل بعدی خود است که انتظار می رود برد و کارایی را بهبود بخشد.برای کمک به افزایش تولید باتری داخلی، دولت ژاپن نزدیک به 120 میلیارد ین (847 میلیون دلار) برای سوخت کارخانه های توسعه باتری تویوتا اعطا می کند.

تسلا شکایت سقف خورشیدی کلاسیک را به مبلغ 6 میلیون دلار حل و فصل کرد

esla موافقت کرد که کمی بیش از 6 میلیون دلار برای رسیدگی به دعوای دسته جمعی که توسط مشتریانی که در سال 2021 پس از موافقت با نصب سیستم ها در خانه های خود با افزایش ناگهانی قیمت سقف خورشیدی مواجه شده بودند، بپردازد.سقف خورشیدی تسلا قبلا به عنوان شیشه خورشیدی تسلا شناخته می شد. به گزارش سی ان بی سی، ایلان ماسک، مدیر عامل این شرکت، برای اولین بار در سال 2016 این سیستم را به عنوان یک محصول سقفی جذاب از نظر معماری که انرژی تولید می کند و به همان زیبایی زونا در یک خانه بدون پنل های خورشیدی به نظر می رسد، تبلیغ کرد.کاشی شیشه ای و خورشیدی سقفی که او در یک سخنرانی برای سهامداران در دست داشت، در حالی که از خرید SolarCity که در آن زمان برنامه ریزی شده بود توسط تسلا تبلیغ می شد، بعداً مشخص شد که یک پایه است نه یک نمونه اولیه.همانطور که CNBC قبلاً گزارش داد، مشتریان سقف خورشیدی تسلا قراردادهایی را با این شرکت امضا کرده و آماده نصب سیستم‌ها در خانه‌های خود شده‌اند، زمانی که از افزایش ناگهانی قیمت در سال 2021 غافلگیر شدند که نیاز به پرداخت‌های بالاتر برای ادامه نصب‌شان داشت.افزایش قیمت ها تغییر کمی نداشت. متیو آمانس، شاکی اصلی این دعوا، شاهد افزایش قیمت سقف خورشیدی خود از حدود 72000 دلار در قرارداد اصلی خود به حدود 146000 دلار در هر پرونده دادگاه بود.تسلا قیمت تاسیسات خورشیدی خود را حداقل دو بار در آن سال افزایش داد و برای مشتریانی که پنل‌های خورشیدی یا کاشی‌های سقفی سفارش می‌دادند، سفارش سیستم ذخیره انرژی خانگی Powerwall را نیز الزامی کرد.بر اساس اصلاحیه توافقنامه تسویه دعوای دسته جمعی، که در 10 ژوئیه 2023 در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در سانفرانسیسکو ثبت شد، تا پایان ژوئن سال جاری، تقریباً 8636 مشتری تسلا بخشی از گروهی بودند که تحت تأثیر افزایش قیمت قرار گرفتند. غافلگیری از تغییر هزینه ها و شرایط برای مشتریان منجر به لغو قرارداد سقف خورشیدی 6300 با تسلا انرژی شد.طبق پرونده، تسلا 1656 قرارداد سقف خورشیدی را با قیمت اصلی ارائه شده به مشتریان انجام داد و 57 مشتری دیگر برای نصب سقف خورشیدی با قیمت اصلی تا پایان ژوئن برنامه ریزی شده بودند. مابقی مشتریانی که هنوز نصب را با قیمت اصلی کنسل نکرده یا رزرو نکرده اند به 616 نفر می رسد.وود مکنزی تخمین زد که از آغاز سال 2023، تسلا تنها 3000 سیستم سقف خورشیدی خود را از زمان تبلیغ این فناوری هفت سال پیش در ایالات متحده نصب کرده است.در بخش انرژی، استقرار کلی خورشیدی تسلا (شامل پنل های خورشیدی سنتی و کاشی های سقف) در سه ماهه اول سال 2022 در مقایسه با زمان مشابه در سال 2021 تقریباً به نصف کاهش یافت و به 48 مگاوات رسید.تسلا گفته بود که کاهش استقرار خورشیدی در آن زمان به دلیل تاخیر در واردات قطعات خاصی بود که خارج از کنترل شرکت بود.در سه ماهه اول سال 2023، استقرار کلی خورشیدی تسلا به 67 مگاوات رسید که نشان دهنده رشد 40 درصدی سال به سال است. در همان زمان، رشد تسلا در سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل ۳۶۰ درصد افزایش یافت، که نشان می‌دهد باتری‌های پشتیبان در مقیاس خانگی و کاربردی، بسیار بیشتر از تاسیسات خورشیدی، درآمد بخش انرژی تسلا را هدایت می‌کنند. .به گفته EnergySage، بازاری که شرکت‌های انرژی و مشتریان را به هم متصل می‌کند، متوسط هزینه ملی برای نصب پانل‌های خورشیدی 10 کیلوواتی در سال 2022 پس از در نظر گرفتن اعتبارات مالیاتی خورشیدی فدرال، حدود 20000 دلار بود.

خروجی تایر Q1 از 6 میلیون عبور کرد

شرکت‌های تولیدکننده داخلی تایر طی روزهای 31 اسفند تا 30 خرداد 65 هزار و 353 تن لاستیک تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش داشت.

محصولات تولیدی در سه ماهه اول سال مالی جاری (30 اسفند تا 30 خرداد) از نظر تناژ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. به گزارش ایرنا، شرکت های تولیدکننده داخلی تایر با تولید 65 هزار و 353 تن لاستیک نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش را به ثبت رساندند.