بهترین خودروهای لوکس بزرگ برای سال 2023

سدان‌های لوکس سنتی و بزرگ ممکن است مانند گذشته در ایالات متحده محبوب نباشند، اما اهمیت آنها برای خودروسازان جهانی تغییر نکرده است. درست مانند دهه‌های اخیر، این پرچم‌داران قرار است بهترین از بهترین‌ها باشند و استعدادهای خود را در راحتی، طراحی، عملکرد و فناوری‌های پیشرفته به نمایش بگذارند. همه سریع و پر از ویژگی‌ها هستند و جمع شدن در یکی هنوز هم نمادی مطمئن از موفقیت است. آنها بزرگ هستند، این بازار است که کوچک شده است.مانند تمام بخش‌های بازار خودروی ایالات متحده، خودروهای SUV سهم بزرگی از فروش خود گرفته‌اند، و خودروهای لوکس سنتی گازسوز نیز با رقبای الکتریکی جدیدی روبرو هستند که ما آنها را جداگانه رتبه‌بندی می‌کنیم. برای اولین بار، در سال 2023، هر دو بی‌ام‌و و مرسدس بنز، که مدت‌ها در دنیای لاینرهای لوکس غالب بودند، هر دو آنالوگ‌های الکتریکی را به پرچم‌داران سنتی خود که با سوخت گازی کار می‌کردند، یعنی i7 و EQS برای سری 7 و کلاس S ارائه کردند.اما این مدل‌ها پرچم‌دارهای جهانی هستند و همچنان در بازارهای خاص، به‌ویژه چین، بسیار محبوب هستند. سلیقه آن کشور دهه گذشته تکامل سدان های لوکس را شکل داده است و منجر به افزایش رقابت شده است – همیشه برای مصرف کنندگانی که به دنبال جدیدترین، جدیدترین و جالب ترین ماشین آلات هستند، خوب است.اگرچه ولوو به عنوان یک مدل سایز متوسط در سال 2017 معرفی شد، اما در همان سال یک نسخه شاسی بلند از سدان S90 را فقط برای چین اضافه کرد، اما در سال 2018 جایگزین خودروی سایز استاندارد در ایالات متحده شد. S90 کوچک‌ترین خودرو در جهان است. این لیست، اما مقرون به صرفه ترین نیز است. پانامرای پورشه نیز یک نسخه طولانی برای چین داشت که سپس در جاهای دیگر عرضه شد. برای سال 2023، بی‌ام‌و سری 7 تنها به شکل طولانی در سراسر جهان عرضه می‌شود.از آنجایی که به نظر می‌رسد اکثر خودروسازان لوکس به برقی‌سازی تا سال 2030 متعهد هستند و خودروهای برقی قطعه بسیار بزرگ‌تری از کیک در چین هستند، این احتمال وجود دارد که نسل‌های فعلی این خودروهای بزرگ آخرین نسل‌هایی باشند که از نفت استفاده می‌کنند. این امر مانع از ارتقای بازی خودروسازان نشده است و در کنار بی‌ام‌و سری 7 جدید امسال، جنسیس G90 جدید نیز وجود دارد که در یک مرز از حالت بی‌حرکتی به شیک تبدیل شده است. ما همچنین انتظار داریم پس از ارائه داده های تست تصادف در اواخر سال جاری، امتیاز آن افزایش یابد.لیست ما از بهترین خودروهای لوکس برای سال 2023 شامل ترکیبی از مدل های 2022 و 2023 به دلیل تاخیر در زنجیره تامین و معرفی مدل است، اما فراتر از جنسیس و بی ام و، اکثر محصولات این کلاس تنها تغییرات اندکی برای سال 2023 دارند.برای جمع‌آوری مدخل‌های خود، از معیارهای استاندارد خود که در انتهای لیست توضیح داده شده است، همراه با در نظر گرفتن کیفیت مواد و سطح کار، حافظه پنهان برند و میراث، فناوری موجود، عملکرد و ویژگی‌های لوکس استفاده کردیم. همانطور که ما خودروهای لوکس سایز متوسط را به طور جداگانه رتبه بندی می کنیم، همه مدل ها باید با معیارهای اندازه کامل ما مطابقت داشته باشند و بیشتر از 197 اینچ باشند.

 

۱) 2023 Mercedes-Benz S-Class

با استانداردی که سایر سدان‌های لوکس فول سایز با آن اندازه‌گیری می‌شوند، دیدن کلاس S در هر جایی به جز در بالای مجموعه بسیار غیرمعمول است، اما پیروزی امسال آن بسیار کم است. سری 7 جدید بی‌ام‌و با راحتی و عملکرد مشابه شگفت‌انگیز است، اما برخی از ویژگی‌های واقعا منحصربه‌فرد با قیمت پایین‌تر و اگرچه به شدت بر سبک و ارزش تکیه دارد، جنسیس نیز همینطور است. با این حال، از بسیاری جهات، کلاس S همچنان استاندارد طلایی این کلاس است. “تا حالا اینطور بود.در حالی که بی‌ام‌و و مرسدس بنز بر روی بسیاری از ویژگی‌های فناوری قرار دارند، استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX دومی آسان‌تر است. هر دو دارای قدرت شش و هشت سیلندر هستند، اما مدل پایه S 500 کمی قدرتمندتر از 740i و در کل سریعتر است. هر دو محدودیت‌های سیباریتی ارائه می‌کنند، اما S-Class فضای بیشتری دارد و ظاهری زیباتر در داخل و خارج دارد. (اگرچه آن نکته آخر در چشم شخص خبردار است). G90 جدید جنسیس سبک نمادین و تجهیزات استاندارد زیادی را ارائه می‌کند، اما هر دو آلمانی سرعت بیشتر و صندلی‌های عقب بسیار بزرگ‌تری دارند.کلاس S، طبق معمول، همه چیز را بسیار خوب انجام می دهد، حتی اگر قیمت آن برای شروع تقریباً 115000 دلار باشد. به‌طور قابل‌توجهی، ب‌ام‌و سه سال تعمیر و نگهداری و جنسیس یک دهه ضمانت پیشرانه را در کنار سایر موارد اضافی ارائه می‌کند. هر دو S 500 و S 580 علیرغم وزن و سرعت زیادشان، با یکی از راحت ترین و مجلل ترین فضای داخلی موجود در بازار، برای رانندگی پویا هستند. اگر این کافی نیست، در اواخر سال جاری مرسدس-AMG S 63 هات میله فاتح پس از دو سال غیبت بازخواهد گشت و بازی کلاس S را یک بار دیگر با قیمت بالای 200000 دلار افزایش خواهد داد.

خلاصه عملکرد خودرو : 

طراحی ظاهری زیبا و فضای داخلی قابل تنظیم
انتخاب های برتر موتور
فرماندهی حضور در جاده
به همان اندازه که هست احساس می کند
بسیار بالاتر از شش رقم برای شروع، و برخی از تغییرات می تواند بسیار بالاتر صعود کند
صندوق عقب برای چنین ماشین بزرگی خیلی کوچک است (12.3 فوت مکعب)

۲) 2023 Bentley Flying Spur

بلند، کم و براق، بنتلی فلایینگ اسپور یکی از رضایت‌بخش‌ترین و عجیب‌وغریب‌ترین سدان‌هایی است که می‌توان با پول خرید. این بسیار راحت است، دارای ویژگی‌های لوکسی است که تقریباً هیچ ماشین دیگری نمی‌تواند با آن برابری کند، رانندگی با آن بسیار سرگرم‌کننده است و اتفاقاً هم عالی به نظر می‌رسد. البته، همانطور که از یک محصول فوق لوکس تقریبا سفارشی انتظار دارید، هزینه ای برای زمین دارد.هر یک از سه پیشرانه توربوی دوقلو، یک V6 هیبریدی پلاگین، یک V8 تنومند و W12 معروف این خودروساز، سرعت نوردهی صفر تا 60 برابر 4.1 ثانیه یا کمتر و حداکثر سرعت بیش از 200 مایل در ساعت را ارائه می‌کنند. و همچنین عملکرد صاف و ابریشمی. این یک ماشین لوکس است و رانندگان و مسافران را در کنار هم قرار می دهد و در عین حال به گونه ای کار می کند که به طور کامل اندازه و وزن عظیم آن را تکذیب می کند.در داخل آن به همان اندازه که انتظار دارید مجلل و جادار است و لیست تقریباً بی پایانی از انتخاب های سفارشی سازی وجود دارد. البته، برای تهیه آن باید (بسیار) گزافی بپردازید، برای تجهیزات کمک راننده که برخی از رقبای بسیار ارزان‌تر با استاندارد عرضه می‌شوند، هزینه اضافی پرداخت کنید، و حتی با PHEV هم هزینه زیادی در پمپ خواهید پرداخت. اما هی، هیچ کس کامل نیست.

خلاصه عملکرد خودرو : 

غیرقابل انکار شیک، با جذابیت محدود، سدان های دیگر نمی توانند با آن مطابقت داشته باشند
بسیار راحت و بی صدا و همچنین کاربردی
رانندگی بسیار سرگرم کننده، با سه انتخاب عالی برای پیشرانه
قیمت استراتوسفر
مصرف سوخت خودرو عضلانی
دنده کمک راننده هزینه اضافی دارد

۳) 2023 BMW 7 Series

بی‌ام‌و سری 7 که رقیب اصلی کلاس S از دهه 1970 است، برای سال 2023 کاملاً جدید است و برای اولین بار به نظر می‌رسد که تمام ضربات خود را در برابر حریف مرسدس بنزش فرود آورده است. در حالی که BMW به عملکرد و رضایت رانندگی افتخار می کند، سری 7 باید نقش دوگانه سدان اسپرت و لیموزین لوکس را ایفا کند. تا حدی، این همیشه به آن شخصیت بسیار متفاوتی می‌دهد و یک شخصیت لوکس کمتر نسبت به Merc دارد، اما این نسخه جدید از بسیاری جهات با حریف خود مطابقت دارد در حالی که هزینه کمتری دارد.طراحان ب ام و بزرگترین و مجلل ترین سری 7 را بدون قربانی کردن DNA اسپرت آن ساخته اند. دو نسخه گازسوز برای شروع وجود دارد، شش سیلندر 740i (375 اسب بخار) و V8 760i (536 اسب بخار)، اما یک نسخه تمام برقی، i7 و یک پلاگین هیبریدی 745e نیز تابستان امسال وارد بازار خواهند شد. . اگرچه این یک M3 نیست، اما سری 7 برای خودرویی به اندازه فورد کراون ویکتوریا یک راننده تیزبین با هندلینگ دقیق است و بیش از آن که می‌تواند با کلاس S همگام شود. این خودرو دارای یک کابین بزرگ با فضای صندلی عقب مناسب برای مراکز NBA و فضای کمتری نسبت به کلاس S یا آئودی A8 است.از بیرون به‌طور بحث‌انگیز خوش‌تیپ است و کابین نیز زیبا است، با جزئیات کریستالی‌مانند و گزینه‌های وحشی از جمله صفحه نمایش فیلم کشویی و پارچه‌های ترکیبی از ترمه. ب ام و داشبورد صفحه نمایش خمیده جدید و سیستم عامل iDrive 8 را نیز ادغام کرده است، اما اگر 7 جدید دارای نقاط ضعفی باشد، پیچیدگی این سیستم هاست و بهترین دنده ایمنی فعال آن اختیاری است. سری 7 جدید در سایر زمینه‌ها نیز برتری دارد و از نظر مصرف سوخت از LS هیبریدی لکسوس بهتر است، فضای صندلی‌های عقب بسیار بیشتری نسبت به جنسیس دارد و فضای بار بیشتری نسبت به مرسدس بنز و آئودی ارائه می‌دهد.

خلاصه عملکرد خودرو :

بزرگتر و لوکس تر از هر سری 7 قبلی
ترکیبی ماهرانه از سدان اسپرت و لیموزین لوکس بدون به خطر انداختن دقت یا راحتی
بارهای از ویژگی های جالب و لمس لوکس جدید
سیستم های اطلاعات سرگرمی و کنترل بیش از حد پیچیده دارای منحنی یادگیری شیب دار هستند
نگاه کردن به سری 7 اخیر محافظه‌کارانه‌تر است، اما هنوز هم در مورد سبک اختلاف نظر وجود دارد
تهیه تمام دنده های کمک راننده خوب هزینه اضافی دارد

۴ ) 2023 Genesis G90

به محض اینکه جنسیس G90 جدید خود را در پاییز 2021 به نمایش گذاشت، مشخص شد که تأثیر زیادی بر کلاس سدان های لوکس خواهد داشت. این برند لوکس نوپای کره‌ای در چهار سال گذشته موفقیت‌های زیادی کسب کرده است و با طراحی مجدد آن در سال 2023، G90 از یک سنت‌گرای تقریباً شبیه کادیلاک بروگام به شیک‌ترین خودروی کلاس تبدیل شده است. شیک، عضلانی و برون گرا، G90 از سنت های مدل های گذشته خالی است و آزاد است که به اندازه لباس لیدی گاگا با شخصیت باشد.مانند دیگر مدل‌های اخیر جنسیس، G90 جدید از نظر ارزشی قوی است، اگرچه به اندازه قیمت خودروهای جنسیس کوچکتر از رقبای مستقیم خود کم نمی‌کند. قیمت آن از 90100 دلار شروع می شود، اما برای این کار شما خدمات دربان، مجموعه ای جامع و طولانی از ویژگی های ایمنی فعال و بهترین پوشش گارانتی خودروساز در کلاس خود را به همراه تمام فضایل ذاتی خودرو دریافت می کنید.البته استایل در این لیست بالاست. در داخل و خارج عالی به نظر می رسد و کنترل سیستم اطلاعات سرگرمی و کنترل آن آسان تر از BMW یا مرسدس بنز است. دو V6 با قدرت 365 یا 409 اسب بخار و قدرت کافی وجود دارد، حتی اگر هندلینگ بلوار بیشتری نسبت به سدان اسپرت داشته باشد. خیلی هم راحته اما G90 نقاط ضعفی دارد. صندلی عقب کوچکترین در این کلاس است و نسبت به سایر سدان های بزرگ سوخت بیشتری مصرف می کند. با این اوصاف، این خودروی پرشخصیت قطعاً می تواند خود را با آلمانی ها حفظ کند.

خلاصه عملکرد خودرو :

یک ظاهر طراحی برجسته در داخل و خارج
بسیاری از ویژگی های استاندارد، از جمله گارانتی طولانی و خدمات دربان
روان و لوکس برای رانندگی
عملکرد کلی و مصرف سوخت نسبت به رقبا عقب است
هنوز اسمی ناشناخته
صندلی عقب کوچکتر از بسیاری از رقبا، اما نه “کوچک”

۵) 2023 Lexus LS

LS، پرچمدار قدیمی لوکس لکسوس، خودرویی بود که 34 سال پیش این خودروساز ژاپنی را روانه بازار کرد. پس از آن، خودروی نوپا به محافظه‌کارترین خودروی لوکس در بازار تبدیل شد، اما فروش پس از رکود بزرگ شروع به کاهش کرد، بنابراین لکسوس به‌طور اساسی آن را در سال 2018 دوباره اختراع کرد. طراحی ظاهری با کمر زنبور وحشی و جلوپنجره دوکی غول‌پیکر به نسل کنونی LS می‌دهد. ظاهر بسیار تهاجمی، به راحتی جسورانه ترین محصول فعلی لیموزین های لوکس. مشکل این است که جلوه‌های بصری آگرو واقعاً با شخصیت آرامش‌بخش خودرو مطابقت ندارد و فروش دوباره افزایش نیافته است.با این حال، هنوز چیزهای زیادی برای دوست داشتن در LS 2023 وجود دارد. امسال این خودروساز جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی را به سدان بزرگ داده است که با یک دستیار صوتی بسیار مفید کامل شده است. بهتر از همه، این خودرو مقرون به صرفه‌ترین خودروی لوکس بزرگ است (S90 ولوو واقعاً یک سایز متوسط است). قیمت‌های اولیه رقبای آلمانی خود را تا 30000 دلار کاهش می‌دهد و بهترین مدل‌های آن مدل‌های سطح ابتدایی هستند که با کیت‌های زیادی ارائه می‌شوند که آلمانی‌ها شما را مجبور به پرداخت هزینه اضافی می‌کنند.بهترین مدلی که باید داشته باشید، توربو دوقلو V6 استاندارد است. یک نسخه هیبریدی نیز وجود دارد، اما مصرف سوخت آن دیگر در کلاس بهترین نیست (به لطف BMW 740i)، رانندگی با آن چندان سرگرم کننده نیست و قیمت بالای آن، بیش از 114000 دلار، آن را غیررقابتی می کند. با این حال، توربوهای دوقلو از 78835 دلار شروع می‌شوند و سرعت زیادی دارند.

خلاصه عملکرد خودرو ؛ 

به طرز مطمئنی خوش ساخت و لوکس
آرام و تصفیه شده، اما نسبتا سرگرم کننده در فرم F-Sport
کم هزینه ترین سدان های لوکس رده بالا
به‌عنوان گزینه‌های جایگزین بسیار مجلل، و هیچ گزینه V8 یا عملکرد واقعی وجود ندارد
Aggro = یک ظاهر طراحی شده در تضاد با شخصیت صاف، ماموریت لوکس
هیبریدی بسیار گران قیمت فقط MPG مناسبی دارد و رانندگی آن چندان سرگرم کننده نیست