خودروها با توجه به مسافتی که طی می‌کنند، به رسیدگی‌ها و بررسی‌های متفاوتی نیاز دارند. در ادامه با مواردی که با توجه به مسافت پیموده‌شده باید در نظر بگیرید، آشنا می‌شوید:

۱. قطعات و بخش‌هایی که پیش از طی ۴۸هزار کیلومتر نیاز به بررسی دارند

فیلتر هوا

گرفتگی فیلتر هوا تنفس پیشرانه را سخت‌تر می‌کند و این موضوع می‌تواند بر عملکرد آن تأثیر منفی بگذارد. تعویض فیلتر هوا برای هر ۲۴ تا ۴۸ هزار کیلومتر قاعده مناسبی است؛ البته اگر در محیطی پر گردوغبار رانندگی یا پارک می‌کنید، فیلتر هوا را باید هر ۲۴ هزار کیلومتر تعویض کنید.

فیلتر سوخت

اگر فیلتر بنزین خودرو کثیف و مسدود شده باشد، موتور یا بد کار می‌کند و یا اصلاً کار نمی‌کند. به همین دلیل یکی دیگر از اصول نگهداری خودرو توجه به فیلتر سوخت است. سازندگان برای فیلتر بنزین پیشنهادهای متفاوتی دارند. بهترین راه این است که از مکانیک خود بخواهید از آزمایش فشار برای تعیین سلامت فیلتر بنزین انجام دهد.

روغن و فیلتر روغن

برای نگهداری از خودرو باید به روغن و فیلتر آن توجه خاصی داشته باشید. با روشن شدن پیشرانه، قطعات ریز فلزی، آلودگی و کربن وارد روغن می‌شود و می‌تواند منجر به فرسایش بیش‌ازحد پیشرانه شود.

به یاد داشته باشید که سطح روغن‌موتور را نیز باید به‌طور منظم بررسی کنید. فواصل زمانی هر دو هفته یک‌بار و یا پیش از هر سفر طولانی، حالت ایده‌آل این کار است.

لاستیک‌ها

برای اینکه از سلامت و کیفیت لاستیک‌های خودروی خود مطلع شوید، باید مرتباً آن‌ها را بررسی کنید. حتماً عمق آج لاستیک‌ها و باد آن‌ها را کنترل کنید تا مطمئن شوید که از میزان استاندارد، کمتر یا بیشتر نیستند. لاستیک‌ها پس از طی کردن تقریباً ۱۰هزار تا ۱۳هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارند.